نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
سرخط خبرها

بلینکن: از حمله اسرائیل به رفح حمایت نمی‌کنیم

  • کد خبر: ۲۱۲۳۵۴
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
بلینکن: از حمله اسرائیل به رفح حمایت نمی‌کنیم
وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با رئیس رژیم اسرائیل اعلام کرد که آمریکا از حمله نظامی اسرائیل به رفح حمایت نمی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اسحاق هرتسوگ رئیس اسرائیل در مونیخ دیدار و بار دیگر بر حق اسرائیل برای اطمینان از عدم تکرار حملات تروریستی ۷ اکتبر تاکید کرد.

میلر تصریح کرد: بلینکن و هرتسوگ درباره تلاش‌های جاری برای تضمین آزادی گروگان‌ها و دستیابی به توقفی بشردوستانه که به افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه کمک می‌کند، گفتگو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن بار دیگر تاکید کرد که آمریکا نمی تواند از عملیات زمینی نظامی در رفح بدون برنامه معتبر و قابل اجرا جهت تضمین امنیت بیش از یک میلیون نفری که در لین منطقه پناه گرفته اند، حمایت کند.

وی تصریح کرد: بلینکن بر لزوم اتخاذ تدابیر عملی برای حفاظت از جان غیرنظامیان و جلوگیری از گسترش درگیری توسط همه طرف ها تاکید کرد. وی بر تعهد آمریکا به صلح پایدار در منطقه از جمله از طریق ایجاد یک کشور فلسطینی با امنیت تضمین شده برای اسرائیل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین روز شنبه در میزگردی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: در ماه‌های آینده «فرصتی فوق‌العاده» برای اسرائیل جهت عادی سازی روابطش با همسایگان عرب خود وجود خواهد داشت.

این مقام ارشد آمریکایی افزود که تلاش‌های واقعی به رهبری کشورهای عربی برای احیای تشکیلات خودگردان فلسطین درحال انجام است تا نماینده موثرتری برای فلسطینیان باشد.

بلینکن ادعا کرد: «تقریباً هر کشور عربی اکنون واقعا خواهان ادغام اسرائیل در منطقه است و ایجاد روابط عادی و ارائه تعهدات و تضمین‌های امنیتی است به طوری که اسرائیل احساس امنیت بیشتری کند.»

وی افزود: «به نظر من، ضروری‌تر از هر زمان دیگری، اقدام به تشکیل کشور فلسطینی که امنیت اسرائیل را نیز تضمین می‌کند، ضروری است.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد که واشنگتن متعهد به حفظ امنیت اسرائیل است و تضمین می‌کند که عملیاتی مشابه طوفان الاقصی دیگر تکرار نشود. بلینکن ادعا کرد: «اسرائیل اکنون امن تر شده است.»

دولت بایدن در تلاش است تا توافقی را تضمین کند که شاهد عادی شدن روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل باشد اما گفته می شود، عربستان و سایر کشورهای عربی به دنبال ایجاد یک کشور فلسطینی به عنوان بخشی از توافق هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->